Vijf vragen aan...

Alfred Möller

Directeur Möller Autoschade Groep

Veel reacties gehad op het artikel in het magazine van Friends in Business?

‘Ja, absoluut. Maar wat wil je met zo’n kop. Dat blijft wel hangen...’

Ja, de kop 'Porsche is puur, Mercedes is porno' maakt wel wat los. Wat was de leukste reactie?

‘Daar vraag je me wat. Iemand stuurde mij: ik ben blij dat ik in een Mercedes rijd. Vond ik wel een mooie.’

U verzamelt klassieke auto’s, daar vertelt u in het magazine met veel enthousiasme over. Hoe was het om zo over uw passie te praten?

‘Nou, het is weer een andere invalshoek hè. Er speelt veel bij Möller Autoschade Groep, maar daar willen we nu nog niet mee naar buiten treden. Toen kwam Jan Dirk Stouten

(hoofdredacteur Friends in Business) met het idee om het over mijn uit de hand gelopen hobby te hebben. Vond ik wel leuk.

En de lezer ook blijkbaar.’

2019 is twee maanden onderweg, hoe is het jaar voor jullie als bedrijf tot dusver?

‘Nou, we staan voor veel uitdagingen. De autobranche verandert enorm, er komen zoveel nieuwe slimme auto’s bij per jaar. Daar heb je slimme mensen voor nodig. Wij hebben in 2015 een plan opgesteld om slimme jonge mensen te vinden en te binden aan ons bedrijf en op te leiden. We zitten nu middenin een transitie. We gaan van low tech naar high tech.’

Een flinke kluif?

‘Het is wel mooi hoor. Ik zie dat als een kans. Möller Autoschade investeert in mensen en de toekomst, dit jaar alweer 40 jaar.’